تداوم ترورهای زنجیره‌‌ای و سیاست حمایت از طالبان!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 5068
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

اخبار روز
مقالات و دست نوشه هاي من . گزيده برترين خبرها و گزارش ها

حمله به جان چهره‌های مقاومت که 5 سال تمام در برابر اشغال و هیولای دهشت و ترور مبارزه کردند، امروز به صورت برنامه‌ریزی شده و هماهنگ در دستور کار حلقه‌های پیدا و پنهان خارجی و داخلی قرار گرفته است. ترور شخصیت‌های نظامی و ملکی جهاد و مقاومت در حالی عملی می‌شود که حکومت به جدیت تمام، دنبال مصالحه با طالبان و گروه‌های دهشت‌افکن برآمده و در تلاش رهنمایی آنها به ساختار نظام سیاسی و حتا ارگ ریاست‌جمهوری می‌باشد.

 

در نظام کنونی کشور، دو خط کاملاً متضاد و متناقض در جریان است که فضای عمومی و افکار عامه را به شدت پریشان و سردرگم کرده است: خط پذیرش و وارد کردن طالبان به ساختار سیاسی و دوستی و برادری با آنها، که عملاً توسط رییس دولت و تیم به‍خصوص وی دنبال می‌شود.

 

این طرز تفکر شبانه‌روزی در تلاش قباحت‌زدایی از چهره‌ی ‌ترور و مشروعیت بخشیدن به طالبان است، و موضوع مذاکره با طالبان و سهم دادن آنها را در قدرت به عنوان یک داعیه‌ی بزرگ قومی - سیاسی خویش در نظر دارد.

 

صف حمایت از طالبان به سرعت تمام در حال فشرده‌سازی روش‌ها و امکانات در مسیر اهداف خود است تا به هر صورت ممکن و بدون کدام ملاحظه و پیش‌شرطی، شاهد میزبانی رهبران فراری طالب و حزب اسلامی در ارگ ریاست جمهوری باشد.

 

و خط مبارزه با دهشت‌افکنی و ترور که در حال رنگ باختن و فرار از میدان است؛ چون در میان تیم اصلی رییس دولت، هیچ کسی کوچکترین علاقه‌یی به جنگ علیه طالبان و نیروهای تروریستی ندارد و به همین دلیل فعالیت‌ها در این صف، با خطرها و اما و اگرهای فراوانی همراه شده است؛ و چون از حمایت صادقانه‌ی آقای کرزی و تیم همراز ایشان برخوردار نیست. اکنون در تیم آقای کرزی کسی آماده نیست که حرفی و عملی را در دشمنی با طالبان بیرون کند و شخص رییس دولت نیز در صدر این تیم قرار دارد و از سیاست و فکر حمایت از طالب و برگشت آنها به شدت حمایت می‌کند.

در چنین شرایطی، بحث مبارزه با تروریسم که روزگاری به عنوان داعیه‌ی بزرگ جهانی و ملی در این کشور مطرح بود، تحت تأثیر شدید سیاست حمایت از طالبان قرار می‌گیرد که همین اکنون همین‌گونه شده است.

زمانی که دیده شود نتایج و چگونگی تلاش‌ها در مسیر مبارزه با تروریسم سرانجام در ارگ ریاست جمهوری خفه شده و حیف می‌شود، انگیزه‌ی جنگ و مبارزه و حتا انتقاد از پدیده‌ی ترور نیز نابود گردیده و میدان به صورت گسترده برای حضور عوامل و افکار طالبانی فراهم می‌شود؛ در این صورت، چگونه فعالیت‌های ضد دهشت‌افکنی پولیس و ارتش، و چهره‌های ضد تروریسم به ثمر بنشیند که ارگ افغانستان -مرکز تصمیم‌گیری و رهبری کشور- به این قضیه‌ به دیده شک و بدبینی نگاه کند.

 

اکنون خون چهره‌های صادق و قاطع در برابر دهشت‌افکنی، در حمایت از نظامی ریخته می‌شود که خوان کلان میزبانی و دفاع و برادری با دشمنان مردم افغانستان را در ارگ ریاست جمهوری پهن کرده و کوچک‌ترین ارزش و اهمیتی به خون مبارزان راستین عرصه‌ی نبرد با تروریسم قایل نیست.

بدون شک وقتی سیاست حمایت از طالب به عنوان سیاست مسلط در ارگ و در میان تیم آقای کرزی مطرح است، دیگر جان هیچ چهره‌ی مطرح و مهمی که انگیزه‌ی مقاومت و دشمنی با طالبان را دارد، مصوون نیست و تضمینی هم وجود ندارد که طرح توطیه ترورهای هدفمند یکی پس از دیگری، قربانیان به‌خصوص خودش را از خیل مقاومت‌گران بگیرد.

چند روز پیش از سوءقصد به جان فرمانده امنیه کندز، دگر جنرال محمد داوود و جنرال شاه‌جهان نوری در یک انفجار مبهم و مشکوک در ولایت تخار به شهادت رسیدند و روز سه‌شنبه هفته‌ی گذشته، جسد سربریده‌ی جواد ضحاک از فرماندهان مشهور دوران مقاومت و رییس شورای ولایتی بامیان، به‌دست پولیس افتاد که توسط گروه طالبان به گونه‌ی وحشیانه به شهادت رسیده بود.

چند روز پیش از حادثه‌ی اخیر کندز، رسانه‌ها خبر دادند فردی که می‌خواست عطا محمد نور والی مزار شریف را ترور کند، به دست نیروهای امنیتی مزارشریف بازداشت شد.

تمامی این موارد می‌رساند که حذف چهره‌های ضد طالبان و دستگاه استخباراتی پاکستان، به عنوان یک برنامه‌ی استراتژیک دنبال می‌شود تا صحنه بدون هیچ‌گونه مزاحمتی برای عوامل خارجی و نیروهای ترور، خالی گردد. در چند سال گذشته، فقط چهره‌هایی مورد سوءقصد قرار گرفتند.

که سال‌ها در برابر تروریسم و القاعده جنگیده بودند و تا آخرین لحظه‌ی حیات نیز از روحیه‌ی ضد دهشت‌افکنی و مبارزه در برابر عوامل خارجی برخوردار بودند.

در عین حال، پرونده‌ی ترور این چهره‌ها یکی پی ‌هم ناگشوده و سربه‌مهر باقی مانده و تا اکنون کسی نمی‌فهمد که قضیه‌ی ترور سید مصطفی کاظمی، عبدالله لغمانی، مولانا سید خیلی، خان‌محمد مجاهد، انجنیر عمر ملک‌زرین و ده‌ها تن دیگر به کجا رسیده و عوامل این ترورها کی‌ها هستند و در کجا فعالیت می‌کنند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس merzaie20.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.